Fredag 27

En liten chock fick jag minsann när jag vaknade idag och fick se att det var snö ute.. inte mycket, det mesta har smält bort redan. Dimmigt var det med, såg inte nedre delen av hagen men det har lättat upp idag för det ska tydligen regna i eftermiddag. Passade på när det har torkat upp lite på vägarna att rida Greta, pigg som en mört och vi traskade ner till gropen och körde ett par varv i gropen på grusbanan, det var spännande minsann, stort och öppet med en del farliga fotbollsmål vid sidorna (klargör att jag inte red på fotbollsplanen utan på grusplanen där vi får rida). Vi tog ett skutt över den lilla trädstammen och vi har ridit över vattenpölar stora som sjöar (typ) En stor vattenpöl nere i gropen galopperade vi igenom flera gånger för det tyckte hon var kul! Härligt med hästar som inte är rädda för vatten, kanske en blivande terränghäst det här? För hon tvekar ju inte alls på vatten eller hinder ute i skogen (av det lilla jag skuttat över) så kanske ska hitta någon terrängkurs i sommar, vore kul! Sedan galopp på långa raksträckan där hon älskar att få sträcka ut i full galopp, lät henne göra det för att sedan korta galoppen så hon fick trampa under sig ordentligt. En skön och trevlig ridtur blev det och vi är nog lika nöjda båda två!
Igår var vi nere för att köpa torv och foder, passade på att titta lite om det var någon Rea och Granngården sålde ut ett par thermbyxor som jag köpte, och ett Amigo insulator som det var 30% på. Perfekt för det behöver man ju byta ut mellanåt. Åkte in till Hööks men där hittade jag ingenting, inte en enda Rea skyllt.. Men inne på Charlies så hittade jag en massa *suck* Ett regntäcke till Greta, ett likadant som hon har men det ska vi använda i vår, ett hoppspö eftersom mitt älskade spö gick sönder när jag flög av :( Boots med bling, broddar, foder, hönät, kalender och en invenstering till mig själv, en ny säkerhetsväst! Den här västen har jag tittat på länge, läst om den och har varit lite småförtjust i för den verkar vara så bra! Så jag testade den och den satt som en dröm, den har paneler som rör sig och man är helt och hållet rörlig utan att det känns att man har den på sig. Så idag när jag red testade jag den och det var som ett extra skinn, underbart! Så letar ni säkerhetsväst så satsa på en Dainese för det är värt pengarna att ha en skön väst! 
Kommentera inlägget här: