Nyårsafton

Sitter här med ett glas champagne brevid mig sista dagen på året och väntar på efterrätten, vi äter sent då jag har jobbat ikväll men natten är ung, eller hur? :) Jag sitter i alla fall här och funderar över vad jag har för mål under 2014 och det är ju på hästfronten självklart att bli bättre och mer samspelt med sin häst. Jag sitter och letar efter olika dressyrkurser (weekendläger) för vuxna man kan åka på, läste en artikel där Strömsholm anordnar weekendläger i dressyr där man tar med sig sin häst och det hade ju verkligen varit kul, tyvärr har det inte kommit upp något på deras hemsida men får hålla utkik! (Någon som vill följa med i så fall? :) Något jag strävar efter är att ta ridlektioner och att få komma vidare i utvecklingen av både mig och Greta, nu kör vi på med styrka och kondition för att slippa den biten allt för mycket så vi kan koncentrera oss på annat. Jag vill även ta hopplektioner, och mer än gärna hoppa terräng för det tror jag att Greta skulle gilla! Om man ser i utbildningsnivå önskar jag att vi kan träna upp oss i LA dressyr och 70 cm hoppning, det vore kul att klara av även om vi inte tävlar. Men kanske kan vi ställa upp i en Pay'n Jump/ride med godkända resultat. 
Men det största målet av allt är att alla våra hästar ska må bra och vara lyckliga, det är ju trots allt det det hänger på om man ska lyckas inom ridningen att hästarna ska må bra! Dancer fyller 26 i sommar och jag hoppas så väl att hon hänger med oss i många år till och att hon fortsätter att må bra! Likaså med Racke att han fortsätter må som han mår, vill inte att han ska tuppa av som han gjorde i somras, den dramatiken vill vi inte vara med om igen. Jag hoppas också att dom båda rids mer än vad dom gör, men det blir nog lättare när det är ljusare på kvällarna att hinna med och även att få lusten att rida tre hästar. Det här är mål som jag kommer på nu, kan kanske sammanställa en lista över målen så det är lättare att bocka av men nu är det snart dags för 12 slaget och vi ska kila ner till stallet och fira in det nya året och se till så inte dom är allt för rädda. Dancer och Racke bryr sig inte ett dugg men vi vet ju inte hur Greta reagerar när det skjuter som mest. 
Med detta vill jag önska er alla ett Gott Nytt År så ses vi i bloggen igen nästa år, och Tack för att ni följer med på vår resa ♥♥♥
Maria Chilla:

E:R Horses kolla upp dom via face hon som håller i dressyren är riktigt duktig. Även något för dom som gillar islänningar och befinner sig i Halmstad.

Svar: Dom ska jag ta och kolla upp :)
stallalghagen.blogg.se

Anonym:

Dressyrläger för vuxna vore något. Det vore kul att göra någon gång.
Gott nytt till er alla. Nu måste vi ta oss upp till er en vända snart. Hur går det med transport förresten?

Svar: Ja visst vore det kul! Ni är så välkomna, ska precis skriva ett inlägg om transportletandet ;)
stallalghagen.blogg.se

Anonym:

Marie U. var det som råkade bli anonym ;)

Maria chilla:

Jag tränade lite för henne med Racce när hon bodde uppe på dal.

Svar: Det verkar vara intressant, var inne och tittade på FB och deras hemsida :)
stallalghagen.blogg.se

Kommentera inlägget här: