Händelserik dag!

Började dagen med en tid hos veterinären med en av Kissarna som opererade bort en tumör på tassen. Då det var operation så fick han vara kvar över dagen så Mor och jag åkte till Charlies för att köpa Mobility och Vita 15 som började ta slut. Sedan åkte vi hem, tog in Greta som stod snällt i skötselspiltan, svarade lite på Dancers rop men var helt lugn. Sadlade och tog ut henne för att känna lite på henne. Hade inga krav men testade så att gas och broms fungerade, jobbade mycket på volter i olika storlekar och det gick finfint. Det är dock ingen lätt häst att rida, inte för att hon gör något dumt utan för att orka jobba ihop henne. Några gånger gick det bra men en själv slutar ju jobba när det går som bäst för att man inte har kraften.. Men det ska vi verkligen jobba på! 
Det här med att hon inte är lätt tänker jag tillbaka på Angel, när hon fanns. Visst var jag alldeles för liten när jag red henne men det är av samma modell, väldigt lika! När man ska svänga måste man förbereda sig ett par meter innan för annars går det 5 steg efter man fått runt henne för skänkeln. Lika så för att stanna henne, planera i god tid för annars har du kommit 5 meter efter inbromsningen skulle ha varit. Men det kan vara också att vi inte känner varandra än.
När jag skulle skritta av så tog vi en liten tur till Granhäcken, gick jättebra och hon hoppade till en gång när en stor nordsvensk (hingst?) kom i full galopp bakom ett backrön bakom oss. Men förutom det så gick det galant!
Och jag är nöjd - RIKTIGT nöjd! Det här är helt min typ av häst och hoppas att vi ska kunna rida och träna mycket tillsammans nu. 
På eftermiddagen åkte vi till Charlies igen för att köpa ett pelhambett, vill inte sitta och smådra i henne för att hon ska stanna utan vill ha en kvick reaktion och det hoppas jag få av pelhamet. (Likadant som Dancer) så det ska vi testa, annars går vi tillbaka till det hon hade innan. Köpte även ett reflex-ländtäcke så vi är säkra när vi rider ut! 
 
Kommentera inlägget här: