Vårkänslor

Idag har det varit full rulle i stallet, hovslagaren var här, skulle ta in hästarna själv innan men det gick icke, ni ser bilderna för dom fick värsta rycket och ville absolut inte följa med in. Så kommer vår hovslagre och han bara visar sig så är hästarna som lammungar och följer snäll med in i stallet *suck*.
När han åkt tänkte jag ta en skrittrunda med Greta men det gick sådär, hon var pigg och framåt och ville se faror överallt när hon var tvungen att skritta, här vill man inte slöa minsann! Så det blev trav nästan runt hela ruder, galopp uppför ängen och hon var SÅ taggad och tyckte det var skitkul! Hon gjorde några fina byten på vägen hem och när jag tittar bakåt när vi saktar av till skritt ser jag ländtäcket ligga på vägen, så vi fick vända och plocka upp det. Sedan ledde jag Greta hem eftersom jag inte kommer upp utan pall ;) , hon skulle ändå skrittas av och vi gick där och njöt sida vid sida. Angående ländtäcket hade båda spännena gått upp, mycket konstigt men ska se om man kan fixa till det på något vis.
Igår klippte vi Dancer, 4 timmar tog klippningen och hon är så fin! Älskade häst vad fin hon blir när hon klipps. Nackdelen är att hon får energi som en unghäst och blir mer än gärna lite busig. Hovslagaren tyckte hon såg 10 år yngre ut när hon klipps :)

Hästarna busade rejält, men Racke var väl den någorlunda lugna som faktiskt gick och ställde sig hos mig när tanterna busade lite för mycket ♥

Kommentera inlägget här: