Vi hade tur med vädret

Vilket fint väder det blev på eftermiddagen idag! Så som vi längtat så var det äntligen dags att rida, i lördags harvades ridbanan så den var fin även om vi skulle behöva harva en gång till för att få bort växterna som hann komma upp innan vi lyckades laga harven. Men men, en gräsbana har väl ingen dött av att rida på? ;)
 
Fick ett uppdrag idag, jag har en vän som ville att jag skulle fota lite utrustning som hon skulle sälja, ridbyxor, shortchaps och ett par ridskor men det slutade med att allt stannar här! Ridbyxorna är de mamma har på sig och jag kunde ha de andra! Perfekt va? :)
 
Mamma red i den nya sadeln på Racke som låg helt perfekt! Hon red även på det bettlösa tränset. Själv red jag med allroundsadeln (den som Racke haft men som båda kan ha nu) med den nya repgjorden, och det gick riktigt bra! Får beställa en ny till Racke för den här är nog för lång för honom :)
Och nu går hästarna ute och betar det sista innan vi tar in dom för natten, tror det är viktigt och nyttigt att dom får gå ut och röra på sig efter dom blivit ridna så dom inte stelnar till, vad tror ni?
 
 
Maria:

På Nuntorp så red dom Racce både utan träns och sadel för skoj skull.

Svar: Mer än vad vi vågar :)
stallalghagen.blogg.se

rackemarie:

Det gjorde Jejja också. Med bara grimma och sedan tror jag hon tog av den också. Så kul att se Karin på honom. Ser superfint ut ju. Tror han trivs utmärkt på bettlöst. Han funkar på allt, Super-Racke :)

Svar: Ja, vi ska testa på det bettlösa ett tag och se om det är bättre än med bettet :)
stallalghagen.blogg.se

Kommentera inlägget här: