Ridning i mina nya stövlar

Jag var bara tvingad att inviga mina nya ridstövlar idag när vädret ändå var okej. Stövlarna åkte på när vi skulle ut på banan, ingen stallskötsel i dom inte och så kommer det att förbli. Sköna var dom, som ett extra skinn! Ridbyxorna var supersköna dom med!
Självklart så var Dancer seg och lite loj idag, bara för att jag glömde mina sporrar för första gången någonsin. Tror hon är lite seg nu när hon fäller och går ur sin brunst men jag satt som en tok och fick skänkla för att hon skulle gå framåt. Jag har inte jobbat upp någon ridkondition och hon har heller ingen ork för att göra något hårt arbete. Men vi sket i det och hade bara roligt, tog lite galopp och då taggade hon till. Men fick skänkla, skänkla skänkla för att hon skulle behålla galoppen. Så jag sitter som en kratta tyvärr, fötterna utåt och och hon har ingen form. Men skitsamma, det var kul att bara få springa av sig lite. Men nästa gång blir det sporrar!




Kommentera inlägget här: