Lyx på hög nivå

Suckar över Hermés hästkollektion, jag ska ju leta efter sadel snart, ska kanske ta och beställa en? ;) Men se och njut, detta önskar jag att jag hade råd med :D Finns på www.hippson.se och http://usa.hermes.com

Stalltips

Eftersom hästlivet just nu går på tomgång och jag väntar på varmare väder sitter jag och planerar lite för stallet, går igenom vad som behöver inhandlas från scandinavium mm, så kan jag passa på att tipsa er om 3 saker vi har i stallet som vi är extra nöjda med eller som bara gör stallivet lite enklare.
Equi-Ping
Uppbindningsanordning som löser ut om hästen skulle fastna/få panik i stallgången eller som vi också gör, sätter hönäten i. Finns på http://www.charlies.nu/hast/stallutrustning/equi-ping-safety.html
Hönät finmaskigt
Vi har aldrig haft så trevliga hästar som nu. Temperamentet på hästar som äter i SMHN är lugnare, mindre stressade och är "aldrig" hungriga. Hästarna har dom både ute och inne och vi har kunnat plocka bort ett mål mat då vi dubblar mängden på morgonen, vi slipper stressen att dom är utan mat i flera timmar innan vi kommer hem från jobbet och dom börjar bli lite småsugna. Vad vi har märkt så föredrar hästarna att äta ur näten och ratar det som ligger på marken om dom måste välja! :) Finns på http://www.charlies.nu/nyheter/honat-finmaskigt-shires.html
 
Varmvattenbalja
Nu har vi haft den i ett år, kommer fram när minusgraderna smyger sig fram och hästarna kan dricka tempererat vatten varje dag utan att riskera att få kolik för att dom dricker för lite. Helt klart värd varenda krona. Finns här http://www.granngarden.se/product/varmebalja-65l-110w-24v 

I varningens täcken!

Kommer ni ihåg att jag beställde ett täcke och ett par benskydd i slutet av november? Det var under Globentävlingarna som det var 25% rabatt på Horsemeup.se och nu ska ni få ett varningens finger för att INTE köpa där.. 
Jag fick täcket och benskydden, ett par dagar försenat enligt deras lista över vad det tar att få sitt paket. I paketet så ligger skydden och det var kärlek ;) Täcket däremot, perfekt när det skulle bli kallt och vinter men tji fick jag, fel täcke hade dom skickat till mig, "rätt" täcke jag hade beställt MEN halsen var inte med. Snabbt skickar tillbaka det och väntar, och väntar och väntar... Många mail och telefonsamtal så fick jag mitt täcke IDAG, 2 månader efter att jag lagt min beställning. Inte nog med det så fick jag inte täcket i den färg jag beställt, för täcket gjordes inte i den färgen (som dom för övrigt inte ändrat på sin hemsida). Varje gång jag ringt har dom sagt att täcket ska komma veckan därpå, men det har det ju inte gjort. Fick dessutom ett samtal där en tjej ifrågasatte mitt köp, hon menade på att det täcke jag hade köpt var utan hals men jag har ju bevis att det ingår hals, hon var inte trevlig och jag har aldrig blivit så förödmjukad som kund hos ett företag. Visst, hon bad om ursäkt när hon insåg sitt misstag med att hon gått in på fel täcke men gör man så när man ringer upp en kund och säger att denne gjort fel? Har man inte mer koll på beställningarna? Men jag ringde i måndags och då sa tjejen jag pratade med att täcket låg på hennes skrivbord och det var tur för dom för annars hade jag polisanmält dom i slutet av veckan. Som plåster på såren fick jag ett par riktigt fina Mountain Horse strumpor som passar bra nu när det är kallt ute. Tack för det. Men nä, jag vågar aldrig handla där igen och varnar er också.
Översta bilden är Gretas nya grimma och täcket hon haft nu med ett innetäcke under. Den undre bilden är det nya täcket och där får jag nog införskaffa mig en ny grimma som matchar ;) (Ser att grimman åkt för långt ner på nosryggen men har man pussats och kliats så kan det bli så) :P