I varningens täcken!

Kommer ni ihåg att jag beställde ett täcke och ett par benskydd i slutet av november? Det var under Globentävlingarna som det var 25% rabatt på Horsemeup.se och nu ska ni få ett varningens finger för att INTE köpa där.. 
Jag fick täcket och benskydden, ett par dagar försenat enligt deras lista över vad det tar att få sitt paket. I paketet så ligger skydden och det var kärlek ;) Täcket däremot, perfekt när det skulle bli kallt och vinter men tji fick jag, fel täcke hade dom skickat till mig, "rätt" täcke jag hade beställt MEN halsen var inte med. Snabbt skickar tillbaka det och väntar, och väntar och väntar... Många mail och telefonsamtal så fick jag mitt täcke IDAG, 2 månader efter att jag lagt min beställning. Inte nog med det så fick jag inte täcket i den färg jag beställt, för täcket gjordes inte i den färgen (som dom för övrigt inte ändrat på sin hemsida). Varje gång jag ringt har dom sagt att täcket ska komma veckan därpå, men det har det ju inte gjort. Fick dessutom ett samtal där en tjej ifrågasatte mitt köp, hon menade på att det täcke jag hade köpt var utan hals men jag har ju bevis att det ingår hals, hon var inte trevlig och jag har aldrig blivit så förödmjukad som kund hos ett företag. Visst, hon bad om ursäkt när hon insåg sitt misstag med att hon gått in på fel täcke men gör man så när man ringer upp en kund och säger att denne gjort fel? Har man inte mer koll på beställningarna? Men jag ringde i måndags och då sa tjejen jag pratade med att täcket låg på hennes skrivbord och det var tur för dom för annars hade jag polisanmält dom i slutet av veckan. Som plåster på såren fick jag ett par riktigt fina Mountain Horse strumpor som passar bra nu när det är kallt ute. Tack för det. Men nä, jag vågar aldrig handla där igen och varnar er också.
Översta bilden är Gretas nya grimma och täcket hon haft nu med ett innetäcke under. Den undre bilden är det nya täcket och där får jag nog införskaffa mig en ny grimma som matchar ;) (Ser att grimman åkt för långt ner på nosryggen men har man pussats och kliats så kan det bli så) :P




Kommentera inlägget här: