Frustration

Blä, just nu kan jag inte rida min häst på ridbanan. Det låser sig och vi har hamnat i ett läge där jag blir frustrerad och Greta blir frustrerad. Nytt bett, nytt träns, nytt sätt att rida med allt som hör till gör att det inte är kul! Stark som en oxe är hon och idag red jag för tredje gången på bettet och tränset. Ute i skogen kommer jag aldrig mer göra det för det finns ingen kontroll, stark som en oxe och jag får slita och dra känns det som. Träningen idag som jag skulle rida körde ihop sig totalt, red i 10 minuter innan Yola fick sitta upp och ta itu med problemen, i nära en och en halv timma höll dom på.. Sen på slutet gick det riktigt fint men nästa träning ska hon ridas fram i slalombacken, upp och ner 4-5 gånger så hon är mör och fått tänka ordentligt. Hon har mycket hjärna och behöver lång lång tid att få jobba sig varm och bli rejeält genomarbetad innan det ska gå på ridbanan. Blir hon inte det hittar hon hela tiden på saker för att slippa undan arbetet när det är för jobbigt. Tur att jag har dig Yola! :)
Kommentera inlägget här: