Inspirationen flödar

Har inte skrivit på jättelänge men har inte haft något direkt att skrivs om, inte heller har jag några nya fina bilder eftersom allt bara är grått och tråkigt. En liten sammanfattning efter sista inlägget som var pay'n ride. Greta stod en vecka och fick "återhämta" sig, efter hård träning/tävling får hon alltid återhämta sig ett par dagar vilket jag tror hästar mår bra av. Då får dom tänka igenom vad som hänt och alla nya saker dom lärt sig får sjunka in, precis som man gör med unghästar. En vecka var kanske mycket men det blev som det blev. Red lite mer veckan efter och tanken var en till Pay'n ride på lördagen förra veckan i Bashults Gård men med stormbyar och regn i 6 gradig kyla ringde vi återbud och stack och tränade i ridhus i stället. Yola höll lektion och jag gör nog lite framsteg. Yola fick sitta upp efter halva passet och fick sätta Greta på plats när det gäller att vara fjantig vid utgångarna. Filmade lite så vi får väl se om jag lägger upp något här sen :)
I tisdags var jag på en clinic med bl.a. Yola och tittade på Jeanna Högberg och Mads Hendeliowitz och fick en massa tips och inspiration som jag ska tänka på i ridningen. Sen igår fredag var vi nere på after work på Charlies där Pether Markne gästade och berättade om sin nya bok och svarade på frågor. Köpte en bok som jag fick signerad och har redan börjat läsa, även där känner jag hopp om att få en massa inspiration för attutvecklas. Så har det sett ut de senaste, eventuellt KM nästa helg eller så blir det kanske sadelprovning. Vi får se om det blir något av det :)
Kommentera inlägget här: