Framåt

Nu var det länge sedan jag skrev och det är väl inte så mycket sker just nu. Greta har haft en liten viloperiod med lite sporadisk ridning ute i skogen och även att Yola kommit och ridit henne ett par gånger. Greta håller på att byta till vinterpäls och det har hon tyckt varit lite jobbigt. Trött och ingen energi men nu är hon på hugget igen 😃 Den största framgången i ridningen nu är att hon slutat kicka när det är jobbigt, men det är enormt mycket jobb nu för att hon ska vara stadig i formen.
Racke och Dancer ska börjas ridas, är tanken när vi hinner och orkar. Har börjat rensa en massa i stallet som vi åker till tippen med så vi kan få ut höet i "hörummet" igen. Greta har fått ett nytt träns, lånar en bild från Hööks där den är köpt, Culmore heter det om ni undrar. Jag har kommit till den fantastiskt roliga delen i ridningen där jag kommit fram till att jag måste ha en ny sadel 😩 Greta har muskler sig så mycket så vidaste järnet på min wintecsadel är för smalt... Tog hem tre i lördags och en var helt underbar att sitta i! Åh vad skön den var MEN den hade bara en kåpa = jag får klippa sönder flärpen på mina schabrak och det kommer jag aldrig att göra. Den gnisslade endel med, jag hör dåligt och då lär jag ju inte kunna höra den jag tränar för. Den hade även för långa kåpor och jag hade behövt specialbeställa en sadel med kortare kåpor och då hade den blivit mycket dyrare. Men annars var den perfekt! 😄 men det finns en modell av en Bates som kan funka men den är alldeles för dyr men prova kan man ju alltid göra! 😃 
Sandra:

Bara för att man har en enkelkåpa på sadeln betyder det inte att man behöver klippa bort flärparna på schabraket, jag fäster bara flärparna runt stiglädret i stället vilket funkar lika bra det med! :)

Svar: Jag försökte sätta schabraket på olika ställen men inget blev bra tyvärr, vulstrena var/är så tjocka som dom inte räckte till stiglädrena. Behöver mycket stöd tyvärr. :/ Men tack ändå att du svarade :)
stallalghagen.blogg.se

Kommentera inlägget här: