Mycket som händer och sker!

I torsdags hämtade vi transporten från Joro, två veckor tidigare än beräknat datum = Jippie!! 
Igår söndag åkte vi hem till min fantastiska tränare Yola som red, vi har lite på G och jag är oerhört glad att det börjar lossna mer och mer nu av Gretas dumheter, bla. kickar hon inte lika mycket mot skänkeln och hon blir stadigare och stadigare. Tyvärr får jag väl säga att Micklemtränset som ska vara ett av de mest ergonomiska tränsen på marknade som inte ska trycka på några tänder mm. inte funkar så som vi vill. Remmen under bettet nyps och kan vara det som bidrar till att hon slår med huvudet. Jag har alltid haft en mjuk "kudde" eller vad man kallar dom för (en sådan man har på kindkedjan) och det har funkat något men hon trivs helt enkelt inte så bra i det. Testade en helt vanlig nosgrimma och hon gick bättre med den, även om det går utan med. Men lika bra att rida med nosgrimma på träningar om vi åker ut och tävlar så småningom och ha utan när vi rider i skogen. Jag gillar ju inte alls nosgrimmor just för att det kan trycka på tänderna och att jag inte vill ha en massa remmar i ansiktet, men men det har jag för mig att jag tagit upp i ett inlägg innan :) Så idag blir det en tur till Charlies för att se om jag hittar något fint, bred ska den vara och ska jag köpa vill jag ha en massa stenar och glitter ;) 
Kommentera inlägget här: